Noul MacBook Pro se vinde ca pâinea caldă, în pofida așteptărilor noastre

de: Alexandru Puiu
10 11. 2016

Au vociferat foarte mulți împotriva noutăților introduse de Apple în noile sale sisteme MacBook Pro, dar vânzările confirmă faptul că toate acele gesturi au fost vorbe în vânt.

Dacă luăm în calcul primele statistici de vânzări înregistrate pentru noile portabile Apple, s-ar putea să se aplice un principiu cât se poate de trist din online. Este vorba de faptul că, de fapt, aproape de fiecare dată se plâng de un produs cei care nu l-ar cumpăra oricum niciodată. Altfel, este cel puțin absurd faptul că noile computere MacBook Pro au niște prețuri extrem de generoase, aparent vin cu niște handicapuri semnificative de funcționalitate și conectivitate, dar și-au copleșit competiția.

În principiu, prea puțini dintre noi se mai grăbesc să cumpere noi laptopuri. Cu toate acestea, mai ales când facem referire la sisteme de top, există în permanență un număr semnificativ de fanatici care abia așteaptă ocazia de a-și face upgrade. Conform statisticilor publicate de Slice Intelligence, probabil că asta s-a întâmplat și cu noile MacBook Pro care au un preț de start de aproximativ 1700 de dolari, dar, pur și simplu, zboară de pe rafturi.

Conform valorilor din graficul de mai jos, în primele cinci zile de disponibilitate, MacBook-urile s-au vândut mai bine decât orice alt laptop lansat în 2016, indiferent de perioada lansării. Făcând o comparație cu Surface Book-ul lansat în 2015, care a avut aproape un an de disponibilitate în față, MacBook Pro s-a vândut de aproape cinci ori mai bine. Același laptop de top al celor de la Apple s-a vândut de aproape 10 ori mai bine decât ASUS Chromebook Flip, Dell Inspiron 2 in 1 și Lenovo Yoga 900. Mai mult decât atât, aceleleași portabile inovative, au toate șansele să doboare performanța MacBook-ului de 12 inci cu Retina Display lansat în 2015.

În principiu, merită să percepți aceste valori cu o anumită reticență, având în vedere că nu vin dintr-un comunicat oficial Apple. Pe de altă parte, oficialii gigantului din Cupertino au afirmat că au primit cele mai multe comenzi pentru noul MacBook Pro comparativ cu orice alt sistem al companiei lansat vreodată.